moskou-shanghai.reismee.nl

Irkutsk en Olkhon Island

16 juli zijn we aangekomen in Irkutsk na een treinrit van zo'n 4 dagen. Een unieke ervaring! We leerden de Russen op een heel andere manier kennen. Enorm vriendelijk en gastvrij. We hadden het geluk om af en toe een Rus te ontmoeten die Engels sprak (heel schaars) en die onze tolk kon zijn voor een tijdje. Voor sommigen waren we echt een attractie, velen hadden nog nooit eerder met een buitenlander gepraat. Ook ons point-iT boekje en vertaalbare kwamen goed van pas.

Na een stadsbezoek aan Irkutsk besloten we om snel door te reizen naar Olkhon Island. De rit met de minibus duurde zo'n 8uur. tot aan de Ferry waren de wegen nog aangelegd maar vanaf dan was het op aardewegels te doen. Onze chauffeur bleef full speed rijden waardoor we af en toe met ons hoofd tegen het dak vlogen.

Op het eiland is het de maxxx. Internet valt bijna weg. Dus korte samenvatting.

chillie dag @ THE beach. MTb tot aan Lagoon. Zwemke gedaan ING Baikalmeer. En nu pintje gaan drinken met zicht op meer!